Serwis / Mechanika pojazdów ciężarowych

Zakres i rodzaj usług serwisowych

Zakład serwisowy SAJER świadczy usługi w zakresie obsługi, diagnozowania uszkodzeń oraz naprawy środków transportu osobowego i ciężarowego wszystkich marek wyspecjalizowanym sprzętem. Zakład posiada komputer diagnostyczny, dzięki któremu możliwe jest diagnozowanie, odczyt i kasowanie błędów, aktywacje, regulacje i konfiguracje, niezbędne do przeprowadzenia naprawy, gaszenie kontrolek serwisowych i innych systemów.

Zakres świadczonych usług:

  • silniki - obsługa układu olejenia, układu chłodzenia, układu zasilania, wymiana układów rozrządu oraz naprawy silników;
  • sprzęgła - wymiana sprzęgieł oraz wymiana elementów sterowania;
  • skrzynie biegów - wymiana oleju, wymiana skrzyni biegów, wymiana zużytych elementów;
  • mosty napędowe - wymiana oleju, wymiana mostów, naprawa zużytych elementów;
  • układy zawieszenia - wymiana sprężyn, resorów, sworzni zwrotniczych, łożysk kół, układów pneumatyki oraz innych zużytych elementów;
  • układy kierownicze - wymiana przekładni kierowniczych, końcówek i drążków kierowniczych, pomp wspomagania układu kierowniczego, sprawdzenie i ustawienie geometrii kół oraz wymiana innych zużytych elementów;
  • układ jezdny - wymiana i naprawa opon oraz wyważanie kół;
  • układy hamulcowe - wymiana klocków i okładzin hamulcowych, pomp hamulcowych oraz innych zużytych elementów;
  • instalacje elektryczne - naprawy alternatorów, rozruszników, układów zapłonowych, wymiana akumulatorów oraz instalacji elektrycznych;
  • układy wydechowe - wymiana pękniętych kolektorów i zużytych elementów;
  • układy wspomagające komfort i bezpieczeństwo jazdy - obsługa i naprawa układu klimatyzacji oraz systemów wspomagających bezpieczeństwo takie jak ABS, EBS, ASR, ESP.

Zakład współpracuje z renomowanymi producentami i dystrybutorami części zamiennych, posiadających odpowiednie certyfikaty i atesty.



Sprzęt dzięki któremu zostaną Państwo profesjonalnie obsłużeni.

Zakład jest zlokalizowany w obiekcie przystosowanym do prowadzenia działalności gospodarczej z zakresu napraw i obsługi pojazdów. Obiekt spełnia wymagania technologiczne i bhp. Jest obiektem zamkniętym, całkowicie chroniącym stanowiska pracy przed wpływami atmosferycznymi i obecnością osób postronnych. W obiekcie są tak zlokalizowane stanowiska pracy oraz wyposażenie w maszyny i urządzenia, że zapewniają wolną strefę do przemieszczania się ludzi oraz narzędzi i urządzeń technologicznych. Urządzenia są pogrupowane na stanowiskach operacyjnych, na których wykonuje się usługi zbliżone zakresem i technologią. Każde stanowisko operacyjne jest wyposażone w podstawowe zestawy narzędzi oraz specjalistyczne maszyny i urządzenia. Do wyposażenia stanowisk pracy, w zależności od zakresu wykonywanych czynności obsługowo-naprawczych można wymienić istniejące urządzenia, będące na wyposażeniu zakładu serwisowego.

OponyWarsztat wyposażony jest w dwa kanały rewizyjne, wyposażone w podnośniki pneumatyczne oraz podnośnik dwukolumnowy. Dwa podnośniki przeznaczone są do częściowego podnoszenia pojazdu podczas prac obsługowo-naprawczych polegających na podnoszeniu kół pojazdu przedniej lub tylnej osi. Maksymalny udźwig podnośników to 2,5t i 20t. Podnośnik o dużym udźwigu może być wykorzystywany przy demontażu i montażu ciężkich zespołów. Przy dodatkowym doposażeniu podnośnika można także przemieszczać ciężkie zespoły pojazdów wzdłuż kanału rewizyjnego.

 

 

 

 

OponyAby zapewnić lepszy dostęp do dolnej części pojazdu warsztat jest wyposażony w podnośnik dwukolumnowy. Podnośnik dwukolumnowy służy do podnoszenia pojazdów osobowych i dostawczych o masie własnej wynoszącej 3,5t. Przeniesienie napędu z jednej kolumny na drugą następuje za pośrednictwem łańcucha, który umieszczony jest w podstawie podnośnika znajdującej się między kolumnami. W celu umożliwienia podnoszenia pojazdów o niewielkim prześwicie zastosowano najazdy, mające na celu zapewnienie bezpiecznego ustawienia pojazdu na stanowisku.

 

 

 

OponyKolejnym urządzeniem wyposażenia zakładu serwisowego są urządzenia służące do demontażu i montażu opon pojazdów osobowych i ciężarowych. Do obsługi ogumienia pojazdów osobowych służy montażownica elektryczno-pneumatyczna typu AS963. Montażownicą możemy obsługiwać koła o średnicy do 25”, a także o maksymalnej średnicy koła do 41”. Praca z kołami odbywa się następująco: poziomo przy montażu i demontażu opon, pionowo przy odbijaniu stopki. Montażownica AS963 jest powiązaniem wszystkich praktycznych rozwiązań i perfekcyjnego wykonania w konwencjonalnej maszynie do montażu opon. Została ona specjalnie zaprojektowana z myślą o montażu i demontażu najnowszych opon niskoprofilowych oraz opon typu Runflat, do których montażu dotychczasowe maszyny nie były przystosowane


 

 

 

 

 

OponyDo obsługi ogumienia pojazdów ciężarowych służy montażownica elektryczno-hydrauliczna typu TBE156. Przeznaczona jest do demontażu i montażu opon kół ciężarowych w zakresie od 14” do 56” przy maksymalnej średnicy koła 2450mm. Wszystkie funkcje są wykonywane w układzie automatyki elektryczno-hydraulicznej, sterowanej przy użyciu konsoli na specjalnym ramieniu, co zapewnia maksymalne środki bezpieczeństwa obsługi.

 

 

OponyPo wymianie opon, w celu zapewnienia bezpieczeństwa eksploatacji kompletne koło należy poddać wyważeniu. Do tego celu zakład serwisowy jest wyposażony w wyważarkę TIP TOP Probalance 7910. Wyważarka tego typu jest wyważarką uniwersalną ze względu na jej małe gabaryty i możliwość przemieszczania po obiekcie zakładu serwisowego. Jest przystosowana do obsługi kół o średnicy od 10” do 26” i maksymalnej średnicy koła 1300mm. Umożliwia wyważanie kół zarówno stalowych, jak i aluminiowych oraz półautomatyczne wprowadzanie danych koła poprzez przyłożenie ramienia pomiarowego do obręczy

 

 

Opony Przy wykonywaniu demontażu i montażu kół zachodzi konieczność odkręcenia śrub mocujących koła i do tego celu stosuje się specjalistyczne klucze o napędzie elektrycznym i pneumatycznym. Klucz o napędzie pneumatycznym ma zastosowanie w miejscach, w których wymagany jest moment roboczy od 136 do 3100 Nm. Klucz ten posiada trzystopniową regulację momentu dokręcania

 

OponyDo pojazdów w których moment dokręcenia koła jest większy niż w pojazdach osobowych, jest stosowany klucz o napędzie elektrycznym. Klucz ten jest bardzo ergonomicznym i bezpiecznym narzędziem, ponieważ podczas pracy obsługujący nie jest narażony bezpośrednio na działanie siły skręcającej i udarowej



 

 

OponyW celu zapewnienia bezpieczeństwa, związanego z obsługą kół samochodów ciężarowych związanych z pompowaniem, w zakładzie stosuję się kosz. Wykonany on jest z odpowiednio dobranych materiałów gwarantujących bezpieczeństwo, a także umożliwia maksymalne tłumienie skutków ewentualnej eksplozji. W zakładzie należy wykonywać operacje pompowania kół wyłącznie w koszu, który posiada atest bezpieczeństwa.








 

 

 

OponyPodczas użytkowania pojazdu, występujące nadmierne niszczenie niektórych elementów zawieszenia oraz opon pojazdu, może świadczyć o złym ustawieniu geometrii kół. Aby nie dopuścić do opisanych zjawisk, w zakładzie serwisowym stosuje się urządzenie do pomiaru i ustawienia geometrii kół


 

 

OponyWyżej omówione urządzenie jest urządzeniem przeznaczonym do pojazdów ciężarowych. W pojazdach osobowych stosuje się urządzenie różniące się sposobem mocowania oraz przebiegiem pomiaru. Zakład serwisowy posiada urządzenie GTO Laser.




 

 

OponyGwałtowny rozwój elektroniki i jej zastosowanie w pojazdach w postaci komputerów sterujących, czujników oraz elementów wykonawczych, w powiązaniu z ciągłą rejestracją parametrów technicznych poszczególnych układów pojazdu, wymusza stosowanie komputera diagnostycznego. Pozwala on odczytać uszkodzenia, które zostały zapisane w pamięci sterownika oraz testować poszczególne układy. Komputer diagnostyczny przyłącza się do gniazda diagnostycznego pojazdu bez potrzeby demontażu jakichkolwiek elementów. Na wyposażeniu zakładu serwisowego jest mobilny komputer diagnostyczny typu AXONE 2000. Jest to urządzenie wielośrodowiskowe przeznaczone do diagnozowania i testowania pojazdów osobowych, dostawczych, ciężarowych, przyczep, naczep oraz ciągników rolniczych. Komputer diagnostyczny jest niezbędnym wyposażeniem zakładu serwisowego. Odczytane wartości z komputera diagnostycznego w dalszym ciągu musi zinterpretować wysoko wykwalifikowany pracownik, ponieważ komputer diagnostyczny określa miejsce uszkodzenia elementu, który nie zawsze jest przyczyną uszkodzenia. Rozwój diagnozowania pojazdów wprowadzony do przemysłu motoryzacyjnego znacząco wpływa na ochronę środowiska, bezpieczeństwo i komfort jazdy.

 

 

 

 

 

 

 

 

OponyWprowadzona w pojazdach klimatyzacja, zwiększająca komfort jazdy dla kierowcy i pasażerów, wymusiła na zakładzie serwisowym wyposażenia go w urządzenie do obsługi układów klimatyzacji. Urządzenie to służy do obsługi układów klimatyzacji pojazdów osobowych, ciężarowych oraz innych pojazdów z wyjątkiem autobusów. Stały dopływ do wnętrza pojazdu ciepła z zewnątrz przez powierzchnie przeszklone oraz ciepło absorbowane przez tapicerkę i inne materiały wnętrza, które łatwo uwalniają ciepło, prowadzi to do tego, że temperatury panujące we wnętrzu pojazdu, zwłaszcza w połączeniu z wysoką wilgotnością, nie zapewniają komfortu jazdy. Problem rozwiązuje wymuszone odprowadzenie ciepła i wilgoci za pomocą urządzenia klimatyzacyjnego. Układy klimatyzacyjne, to ciśnieniowe urządzenia służące do wymiany ciepła między czynnikiem chłodniczym, a otaczającym powietrzem, wdmuchiwanym do wnętrza pojazdu. Umożliwiają one zapewnienie pożądanej temperatury oraz wilgotności wewnątrz pojazdu całkowicie niezależnie od warunków panujących na zewnątrz

 

 

 

 

 

OponyW celu sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji, na wyposażeniu stanowiska obsługi klimatyzacji jest elektroniczny wykrywacz nieszczelności w instalacjach chłodniczych i klimatyzacjach. Wykrywacz nieszczelności jest wyposażony w sensor wykrywający obecność gazów czynników chłodniczych. Przy pomocy wykrywacza można dokładnie określić miejsce nieszczelności oraz skalę nieszczelności. Sprawdzenie szczelności gwarantuje poprawną pracę układu oraz zwiększa efektywność procesu naprawczego.





 

 

 

OponyW celu dezynfekcji kabiny pojazdu, instalacji wentylacyjnej i powierzchni wymiennika ciepła wewnątrz klimatyzacji, jest używane urządzenie Evidis. Przebieg procesu dezynfekcji jest prosty i polega na uzupełnieniu urządzenia środkiem dezynfekującym i uruchomieniu urządzenia wewnątrz pojazdu. Aby dezynfekcją objąć cały pojazd należy przełączyć klimatyzację na wewnętrzny obieg powietrza i uruchomić nawiew przez kanały wylotowe na desce rozdzielczej. Przeprowadzenie dezynfekcji jest zalecane dla wszystkich pojazdów, a w szczególności dla osób skłonnych do chorób alergicznych.


 

 

 

I wiele wiele innych urządzeń specjalistycznych, które wspomagają szybką i sprawną obsługę naszych klientów.
Zapraszamy Państwa do współpracy już dzisiaj. Dla firm specjalne rabaty.

Get in Touch

Location ul. Pocztowa 38, 77-416 Tarnówka, POLAND

Mail us Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Top of Page